Disse elbilene har de mest fornøyde eierne To modeller fra BMW topper listen med tilfredse elbileiere. Som bilmerke er det likevel ingen som slår Lexus - heller ikke i denne delen av AutoIndex 2023.
Kjøperne av disse bilmerkene er mest - og minst - fornøyd med salgsprosessen Et profilert bilmerke har den beste nettsiden, mener deres kunder. Likevel ender det nok en gang sist blant alle merkene på AutoIndex resultatliste med vurdering av salgsprosessen ved kjøp av ny bil.
AutoIndex servicemarked: Kraftig fall for alle BOS-merkene - bunn-notering for Audi Flere merker har fremgang i 2023, men fortsatt er det ingen som truer Lexus. Både BOS og Møller-merkene faller tilbake og har tapt mye terreng på servicemarkedet i AutoIndex-undersøkelsen de siste fem årene.
Dette sier Møller og BOS om de svake AutoIndex-resultatene Norges to største bilkonsern tar ikke lett på at kundene er mindre tilfredse med deres forhandleres prestasjoner på servicemarkedet.
Lexus, Toyota og Volvo til topps - 18 av 23 merker går tilbake Avstanden mellom de beste og de dårligste øker, men lojaliteten til merket står sterkt hos mange. Se alle bilmerkenes totalprestasjoner her.
AutoIndex: - Teslas priskutt har påvirket bilkjøperne - Forskjellen på hvor mange som sier de vil kjøpe en Tesla før og etter 13. januar er oppsiktsvekkende stor, sier AutoIndex-sjef Mikkel Korntved.
Valg av merkeverksted vs. kjedeverksted – store forskjeller mellom bilmerkene AutoIndex 2022: Mer enn 90 prosent av de som eier en inntil 7 år gamle Volvo sier de kun har benyttet merkeverksted i bilens levetid. For flere andre merker, deriblant Volkswagen, er andelen langt lavere. Her er de viktigste årsakene til at bileierne velger et frittstående verksted framfor et merkeverksted.
Kjøperne av disse bilmerkene er mest - og minst - fornøyd med salgsprosessen Et profilert bilmerke har den beste nettsiden, mener deres kunder. Likevel havner det sist blant alle merkene på AutoIndex resultatliste med vurdering av salgsprosessen ved kjøp av ny bil.
AutoIndex: Lexus best på servicemarkedet - Audi-kundene reagerer på pris Volvo klatrer opp på pallen, mens to Møller-merker har falt som en stein på servicemarkeds-undersøkelsen til AutoIndex de siste fem årene.
AutoIndex 2022: Lexus, Toyota og BMW til topps – større avstand mellom de beste og de dårligste merkene Lexus vinner igjen med god margin, men merket med størst fremgang i år er Kia. Verre gikk det for Honda, Skoda og Renault. Se alle bilmerkenes totalprestasjoner her.
AutoIndex: Valg av merkeverksted vs. kjedeverksted – store forskjeller mellom bilmerkene På ett merke svarer flere enn tre av ti eiere av inntil 7 år gamle biler at de har benyttet et ikke-merkeverksted siste året. Pris er ikke den viktigste årsaken, når en bileier velger å benytte et frittstående verksted framfor et merkeverksted.
AutoIndex 2021: De beste og dårligste på verkstedet Flere merker har sterk fremgang, mens noen faller tilbake. Her er de ferske resultatene fra AutoIndex' undersøkelse av kundetilfredsheten på verkstedene i 2021.
AutoIndex 2021: Lexus og Toyota til topps – Volvo ute av pallen Lexus vinner igjen med god margin, men merket med størst fremgang i år er Ford. Verre gikk det for Mitsubishi og Citroën. Se alle bilmerkenes totalprestasjoner her.
Flere nybilkunder går «rett på» - færre oppsøker flere forhandlere Stadig flere besøker kun én forhandler før de kjøper ny bil. Men det er store forskjeller mellom merkene, som også har utviklet seg ulikt. Det viser et dybdedykk i 2020-undersøkelsen fra AutoIndex. - Ikke vent på kunden, er rådet fra Mikkel Korntved i Loyalty Group.
De beste og dårligste på verkstedet: Lexus drar fra - Suzuki opp 12 plasser Flere merker har sterk fremgang, mens noen faller tilbake i AutoIndex' undersøkelse av kundetilfredsheten på verkstedene i 2020.
De beste – og dårligste – på servicemarkedet Noen merker har god fremgang, andre faller tilbake i AutoIndex' undersøkelse av kundetilfredsheten på verkstedene i 2019.
Skeptisk til bilhus med flere merker Mikkel Korntved i Loyalty Group tror ikke etableringen av multibrand-forhandlere er veien å gå for å beholde eksklusiviteten til premium-merkene.