Firefly passerer milepæl - flere europeiske markeder for tur

Odd Erik Skavold Lystad
nyheter notiser

Nio-undermerket Firefly har nå passert 30.000 leveranser i Kina siden lanseringen.

Bilen var opprinnelig ikke tiltenkt det kinesiske markedet - den ble utviklet og designet for Europa - men bilen fikk så mye oppmerksomhet i hjemmemarkedet at Nio ombestemte seg.

Nio-grunnlegger William Li opplyser at Firefly skal utvides til flere nøkkelmarkeder globalt. Den er allerede tilgjengelig i Norge, og lanseres nå også i Singapore og Thailand i høyreratt-versjon.

Det gjør den til Nios første høyrerattede bil.

Også flere markeder står for tur - 17 land i Europa, Amerika og Sørøst-Asia er på lanseringskalenderen.

I Norge har ikke Firefly-salget tatt helt av - og merket kjører noen dager til med kraftig priskutt for å tømme lagrene før jul.

- Norge er et av Nios viktigste europeiske markeder, og responsen på Firefly har vært svært positiv, sier An Ho, daglig leder i Nio Norge.

Nio har fått overraskende god respons i hjemmemarkedet Kina.