Dette sier Fleks til kundene

Flytter driften over i nytt selskap - men kundene kan bli nødt å la bilen stå.

Publisert

Kjære Fleks-kunde!

Vi har en trist beskjed å komme med: Fleks AS har i dag meldt oppbud og er nå under avvikling.

Slik begynner e-posten bilabonnements-tjenesten Fleks har sendt ut til sine kunder.

Tidligere i dag ble det kjent at selskapet er meldt konkurs, etter flere år med store tap.

Fleks har i dag informert alle kunder via e-post om situasjonen, og hvordan de skal forholde seg videre.

Bilparken vår eies av flere ulike aktører. Hva som skjer med abonnementet ditt avgjøres av hvem som eier bilen du har i dag.

Forsikrings-usikkerhet kan gjøre at bilene må stå

Bilbransje24 har vært i kontakt med en av Fleks-kundene, som i tillegg til den generelle e-posten om Fleks-konkursen har fått beskjed om hva som konkret skjer med vedkommendes bilhold.

I vedlegget informerer Fleks om at kundeforholdet flyttes til et nytt selskap:

Din kontrakt vil, forutsatt samtykke fra bostyrer, bli flyttet over til datterselskapet Fleks Greenfleet 01 AS, som inntil videre vil fortsette å betjene denne i henhold til din avtale.

Dette selskapet er overtatt av bankene og du trenger derfor ikke å foreta deg noe, men kan benytte bilen som hittil.

Bilbransje24s utheving

Endringen krever altså godkjennelse fra bostyrer, og dersom dette ikke kommer på plass innen kort tid, kan bilene i praksis være ubrukelig.

Hvis avtale med bostyrer ikke er inngått innen utløpet av 14.mai må du imidlertid la bilen stå inntil du får ny beskjed da nåværende forsikring utløper da og eventuelle skader på bilen, dens passasjerer eller andre vil være ditt uforsikrede ansvar.

Det arbeides med å løse dette raskt.

Bilbransje24s utheving

E-posten avsluttes med en takk til de som har vært kunder:

Tusen takk for at du er kunde hos oss, noen av dere i 5 år! Takk for tilliten og for at nettopp du valgte å omfavne vår visjon om å aldri eie bil igjen. Vi er veldig lei oss for eventuelle problemer denne situasjonen måtte skape for deg.