Ford tar «en liten Tesla»: Kutter prisene på Mustang Mach-E med inntil 45.000 kroner i Norge
- Vi gjør en storsatsing på Mustang Mach-E i Norge, sier den norske Ford-sjefen Per Gunnar Berg, som også vil tilby mer attraktiv og forutsigbar finansiering.
Merk at denne artikkelen er over ett år gammel, og kan inneholde utdatert informasjon.
- Ford Motor Norge gjør en storsatsing på Mustang Mach-E som bl.a. inkluderer reduserte priser for å imøtegå de nye norske avgiftene, enklere bilhold for kundene og mer attraktiv og forutsigbar finansiering.
Det skriver adm. direktør Per Gunnar Berg i Ford Motor Norge i en melding i dag.
– Vi konkurrerer i et knalltøft marked både nasjonalt og internasjonalt, og vi har et klart mål om å være det ledende merket innenfor elektrifisering – både globalt og nasjonalt.
- Produksjonsøkningen og en mer strømlinjeformet produksjonsprosess gjør at vi nå kan levere flere biler raskere og mer kostnadseffektivt til kundene, sier Berg.
– Dermed reduserer vi også mva-beløpet kunden må betale, samt nuller ut effekten av den nylig innførte vektavgiften.
Inkluderer tjenester
- Sammen med svært gunstig finansiering, innføring av 3 års kostnadsfritt dekkhotell og dekkskift - og i de fleste tilfeller kostnadsfri hente- og bringetjeneste av kundens Mustang Mach-E - forenkler vi kundenes hverdag betydelig samtidig som vi styrker vår konkurransekraft, sier Ford-sjefen.
Som en del av den økte satsningen på Mustang Mach-E introduserer Ford Motor Norge også en finansieringsløsning ved kjøp av Mustang Mach-E:
3,49 % fastrente i 3 år som gjelder både ved lån og privatleasing.
Nye Mach-E kunder vil nå også få tilbud om kostnadsfritt dekkhotell og dekkskift de første tre årene av eierskapet.
Dette kommer på toppen av kostnadsfri hente- og bringetjeneste som nå innføres for alle Mustang Mach-E kunder (noen begrensninger vil kunne gjelde på hentedistanse) og 5 års fri service som ble introdusert fra 12. april 2022.
- Vi ønsker å gjøre alt for at det å eie en Mustang Mach-E – i tillegg til å være morsomt – skal være så rimelig, forutsigbart, enkelt og tidsbesparende som overhodet mulig, sier Per Gunnar Berg.
Ford skriver at produksjonsøkningen er en viktig del av deres globale Ford+ plan med en investering på opp mot 500 milliarder kroner frem mot 2026 i en helelektrisk fremtid.
Ford har allerede sikret seg leveringer, batterier og råmaterialer som kreves for å skalere opp produksjonen av både Mustang Mach-E, E-Transit og F-150 Lightning i tiden fremover.