Rectangle, Font

ANNONSE

– Helt utvilsomt en god løsning for kundene våre

Gyda Riis, servicemarkedssjef ved Gumpens Auto Grenland

Dette er veldig smidig for våre kunder. Samtidig så er det en enklere prosess for oss, både på verksted og i kundemottaket.
Automotive lighting, Motor vehicle, Car, Wheel, Hood, Bumper, Headlamp

Det er jo gjerne slik at de fleste leverer og henter rundt samme tidspunkt. Før eller etter egen arbeidsdag. Dette reduserer trykket i de mest travle periodene, og det er mindre sjanse for at du blir stående i kø i kundeservice.

– Har man ikke behov for noe forklaring eller noe mer informasjon fra oss knyttet til servicen er dette veldig smidig for våre kunder. Samtidig så er det en enklere prosess for oss både på verksted og i kundemottaket, understreker Riis.

– Veldig mange liker fleksibiliteten, og dette er helt utvilsomt en god løsning for våre kunder, fortsetter hun.

Travle tidspunkt

De er nemlig blant de siste som får dem av Gumpen Gruppens forhandlere. Med 60-70 biler igjennom verkstedet daglig har de gledet seg til å få dette på plass i Porsgrunn.

– Nå kan kunden selv levere bilen eller hente bilen når det måtte passe for dem, innleder Gyda Riis, servicemarkedssjef ved Gumpens Auto Grenland.

Ved Gumpens Auto Grenland har de nylig fått installert Sharebox. Det har vært svært etterlengtet.

Dette er veldig smidig for våre kunder. Samtidig så er det en enklere prosess for oss, både på verksted og i kundemottaket.

Gyda Riis, servicemarkedssjef, Gumpens Auto Grenland.

Dag Klem
Vi har virkelig troen på at dette er noe som kommer til å slå an godt an i Europa.

Eivind Fosseli, servicemarkedssjef konsern, Gumpen Gruppen

Automotive lighting, Motor vehicle, Glasses, Smile, Car, Hood, Wheel
Automotive tire, Motor vehicle, Wheel, Car, Sky, Snow, Hubcap
Portable communications device, Mobile phone, Telephony, Gadget

Gumpen Gruppen består av 13 forhandlere. Hovedkontoret ligger i Kristiansand, mens avdelingene strekker seg fra Lyngdal i sørvest til Porsgrunn og Notodden i sørøst. Konsernledelsen har besluttet å installere Sharebox hos alle.

– Det er rett og slett fordi vi tror at denne løsningen er fremtiden, forteller Fosseli

Gumpen har ikke bare installert Sharebox hos alle sine forhandlere.

– Da vi ble kjent med produktet, og så hvilke muligheter som lå i Sharebox-løsningen, besluttet vi også å investere i selskapet. Vi har virkelig troen på at dette er noe som kommer til å slå an godt an i Europa, sier Fosseli.

– Denne løsningen er fremtiden

Du kan altså som kunde ordne alt via en av boksene utenfor bygget. Også betaling. Det er nøkkelfunksjonalitet for både kunde og forhandler.

– I våre Sharebox-er bruker vi Nets Easy som betalingsløsning. Du kan betale med Vipps, med kort eller faktura, sier Riis.

– Sharebox er noe helt annet enn et nøkkelinnkast. Det er rett og slett en totalopplevelse. Det sikrer at kunden får en god opplevelse med innlevering og utlevering av leiebil når han ønsker det. I tillegg kan en betale der, og vi får pengene våre på konto med en gang, konstaterer Eivind Fosseli, servicemarkedssjef konsern i Gumpen Gruppen.

Betaler ved boksen

Rectangle

Gumpens Auto Grenland er en one-stop-bilforretning i Porsgrunn. De er en forhandler av nye- og brukte Audi og Volkswagen. De 13 500 kvadratmeterene huser 110 ansatte.

Første bilforretning i Gumpen Gruppen startet opp i sentrum av Kristiansand i 1936. I dag er de over 380 ansatte som fordeles på avdelinger i Lyngdal, Mandal, Kristiansand og Grenland. Gumpen Gruppen omsetter over 7000 biler hvert år.

Per i dag fungerer Sharebox som et stand-alone-system for Gumpen-forhandlerne. Viktige kundeprosesser fungerer fra start. Neste steg er å integrere Sharebox i Gumpens datasystemer. Det åpner for nye muligheter.

– Det er ikke fullintegrert i våre systemer ennå, men vi håper å få dette i orden i løpet av et års tid, konstaterer Fosseli.

– Da blir alt helt sømløst for kunden og ikke minst for verksteddriftprosessene våre. Da er det store effektiviseringsmuligheter også på servicemarkedet. Hvis kundene ønsker å bruke Sharebox mer, så er det mulighet for at vi ikke har behov for å sitte i front, og vi kan allokere disse ressursene til mer formålstjenlige oppgaver, fortsetter han.

Skal integreres

Tilbake i Porsgrunn er Gyda Riis tydelig fornøyd med oppgraderingene. For dem er det ikke noe tema å erstatte et velfungerende kundesenter med en boks på veggen og en app i hånden. Organisasjonsmessig utgjør ikke dette store endringer for dem, men servicen og fleksibiliteten for kundene har gjort ytterligere byks.

– Vi har bemannede kundefronter med én på Audi og to på Volkswagen, og det vil vi fortsatt ha. Du er hjertelig velkommen inn til oss, understreker Gyda Riis.

Når det endelig ble Porsgrunns tur, gikk oppsett og installasjon raskt og smertefritt. Sharebox har rukket å rulle ut sitt system utallige steder. Gumpens Auto Grenland opplevde prosessen som strømlinjeformet.

– Vi hadde selv dialogen med elektriker og de som gjorde grunnarbeidet, men de kunne snakke med Sharebox ved behov. For oss var det egentlig bare å følge malen. Det gikk veldig smidig, med meget god oppfølging fra Sharebox, roser Gyda Riis.

Strømlinjeformet

Automotive lighting, Motor vehicle, Car, Tire, Hood, Building, Wheel
Automotive lighting, Motor vehicle, Car, Sky, Wheel, Tire, Cloud, Van
For oss var det egentlig bare å følge malen. Det gikk veldig smidig, med meget god oppfølging fra Sharebox.

Gyda Riis, servicemarkedssjef, Gumpens Auto Grenland.

Fornøyde kunder, høyere inntekter. Vi kombinerer digitale tjenester og hardware som forbedrer kundeopplevelsen og reduserer kostnadene i bilindustrien.

Høyere servicegrad. Lavere kostnader. Bedre inn- og utsjekk for dine kunder. Lavere kostnader betyr høyere inntjening.

Skreddersydd for bilforhandleren. En total og sikker løsning for nøkkelbytte og betaling.

Les mer på Sharebox.global

Rectangle, Font

Superenkel biloverlevering

PRODUSERT AV NATIVE MEDIA.

ANNONSE FOR SHAREBOX